RITM SUSȚINUT AL LUCRĂRILOR PE AUTOSTRADA MOLDOVEI

0
241

Lucrările continuă în ritm susținut la Autostrada Moldovei A7, pe tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat), parte a secțiunii Buzău – Focșani. În prezent  se realizează lucrări la noul pod peste Râul Râmnic, care va avea aproximativ 800 de metri și pentru care s-au forat majoritatea piloților. La culeea nordică a podului se execută lucrări de armare a radierului.

Pe aproximativ o treime din lungimea lotului 2, terasamentul pare a fi la cotă, urmând ca peste el să înceapă să fie puse straturile de balast stabilizat și asfalt.

Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) din Autostrada A7, secțiunea Buzău – Focșani are o lungime de 30,8 km. Lucrările sunt realizate de UMB și au început în luna februarie a acestui an. Termenul de finalizare a tronsonului este, conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, primul trimestru al anului 2025.

UMB este una dintre cele mai mari companii de construcții din România, care aparține omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Compania se ocupă de toată Autostrada A7, între Buzău și Pașcani. Specialiștii în infrastructură estimează că până la sfârșitul anului 2025, se va circula pe autostradă între orașele Buzău și Pașcani. Sursa de finanțare este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Vești proaste vin însă dinspre lotul 3, Pietroasele – Buzău, care este blocat de contestații de aproape un an. Ministrul Transporturilor, Sorin  Grindeanu, se arată deranjat de modul în care au gestionat această situație angajații Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor.

Numeroasele contestații depuse în cazul lotului 3, Pietroasele-Buzău, parte din Autostrada Moldovei A7, au blocat atribuirea lotului și, pe cale de consecință, și prețul contractului a crescut cu aproximativ 25%. În cadrul acestei proceduri au fost introduse nu mai puțin de șase contestații și șase plângeri la Curtea de Apel București, litigii care au îngreunat exponențial finalizarea procedurii de atribuire și semnarea contractului de lucrări. Sursa de finanțare a acestui lot de autostradă este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență și, prin urmare, proiectul trebuie finalizat în 2026. Lungimea acestui tronson de autostradă este de 13,9 kilometri și include construcția a 8 poduri și a unui pasaj lung de 1.260 de metri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 2 =