VITAMINE ȘI MINERALE NECESARE LA ÎNCEPUT DE PRIMĂVARĂ

0
72

La început de primăvară, organismul are nevoi să fie ajutat prin  vitaminizare si mineralizare pentru trecerea  de la vremea friguroasa la cea caldă.  Pe scurt, vă propunem o listă cu tot ce este important la începutul lunii martie:

Vitamina C

Se cunoaște faptul că sunt importante pentru sustinerea sistemului imunitar. Fiind un bun antihistaminic, vitamina C este perfecta pentru primavara. Este foarte utila impotriva anemiilor pentru ca ajuta la absorbtia si fixarea fierului in organism, participa la sinteza fibrelor de colagen, a cartilajelor si oaselor.Ajuta organismul sa regleze temperatura , este un antioxidant natural puternic, ce combate efectele radicalilor liberi si creste producerea de colagen, protejand pielea de actiunea razelor UV.

Complexul de vitamine B

Vitaminele din gama B au un rol deosebit in dezvoltarea organismului, producerea globulelor rosii si buna functionare a sistemului nervos si a celui muscular. Fiecare vitamina din acest complex este importanta pentru procese metabolice cheie. Aceste vitamine se gasesc in alimente precum carne de pasare, peste, lactate, galbenus de ou, varza alba, cereale, ardei gras, nuci, banane,

Vitamina E

Vitamina E protejeaza pielea de actiunile nocive ale razelor UV și creste rezistenta musculara. Se recomandă încluderea in dietă a alimentelor bogate in vitamina E, precum tofu, spanac, peste gras, carne si oleaginoase (nuci, migdale).

Calciul

Este fundamentul dintilor si oaselor sanatoase si ajuta la dezvoltarea muschilor si a tesuturilor nervoase. Un nivel adecvat de calciu ofera beneficii contractiilor musculare, reglarii tensiunii arteriale, secretiei hormonale, precum si transmiterii impulsurilor nervoase. O dieta bogata in calciu previne aparitia osteoporozei, obezitatii si a unor tipuri de cancer. Cea mai mare concentratie de calciu se gaseste in peste si produsele lactate (lapte, iaurt, kefir, sana).

Fierul

Fierul ajuta organismul sa incarce celulele si tesuturile cu oxigen. Daca aveti un deficit de fier, corpul produce mai putine eritrocite, iar consecintele nu intarzie sa apara. Principalul rezultat al deficitului de fier este reprezentat de anemie, tulburare ce se manifesta prin oboseala excesiva, scaderea puterii de concentrare si iritabilitate.

Magneziul

Magneziul este un mineral depozitat la nivelul oaselor, care participa la numeroase reactii chimice din organism. Nivelul adecvat de magneziu si calciu mentine sanatatea muschilor si a nervilor, intervenind in reglarea tensiunii arteriale. Magneziul regleaza ritmul cardiac si nivelul zaharului din sange. Un beneficiu la fel de important este reprezentat de intarirea sistemului imunitar.

Zincul

Nu poate fi depozitat in organism, asemenea calciului si magneziului. Nivelul acestuia trebuie completat zilnic pentru mentinerea reactiilor enzimatice ale corpului. Cele mai bogate alimente in zinc sunt reprezentate de semintele de dovleac, mazarea, pudra de cacao, iaurtul, ciupercile si spanacul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here