COMERȚUL TRADIȚIONAL, ÎNGHIȚIT DE CEL INTERNAȚIONAL

0
462

Expansiunea comerţului modern şi-a pus amprenta asupra celui tradiţional în ultimii ani, mai ales în mediul urban, unde reţelele internaţionale s-au extins cel mai alert. În mediul urban din România mai există astăzi doar 18.000 de chioşcuri, magazine alimentare mici şi mari, brutării sau patiserii, mai exact acele unităţi care alcătuiesc comerţul tradiţional. Numărul lor a scăzut cu peste 30% în perioada 2017-2021.

În ceea ce priveşte magazinele alimentare mici şi mari, brutăriile sau patiseriile, în mediul urban, numărul acesta a scăzut la doar două unităţi per mia de locuitori. În ceea ce priveşte structura comerţului tradiţional în mediul urban, cele mai multe sunt magazinele mici, sub 50 mp, adică aproape jumătate din total. Pe poziţiile următoare sunt magazinele de peste 50 mp şi patiseriile. Aici sunt incluse şi brutăriile, chioşcurile, magazinele de băuturi, magazinele cu profil general şi alte unităţi.

Românii cheltuie anual circa 20 miliarde de euro în comerţul alimentar – modern şi tradiţional -, iar cea mai mare parte a sumei, 65-70%, merge către magazinele moderne, operate de reţelele internaţionale. În România, comerţul modern a început să se dezvolte acum 25 de ani. La momentul acela erau în toată ţara undeva la 150.000-160.000 de magazine tradiţionale. Astăzi numărul a scăzut la mai puţin de jumătate, estimările fiind undeva la 60.000-70.000. Dintre acestea, cele mai multe sunt în rural, şi doar un sfert în urban.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + = 14