A ÎNCEPUT SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE

0
75
Sursa foto: viva.pl

Elevii de clasa a VIII-a au început astăzi simularea examenului de Evaluare Nationala, iar prima proba a fost cea la Limba şi literatura română. Mâine va avea loc proba la Matematică, iar elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă vor susţine pe 31 martie simularea probei la Limba şi literatura maternă.
Simularea acestui examen se reia, după un an de pauză, în 2020 aceasta nefiind organizată, din cauza restricțiilor impuse pe fondul pandemiei. Elevii înmatriculaţi în unităţile de învăţământ din localităţile carantinate vor putea susţine simulări ale examenelor naţionale, cu prezenţă fizică, după încetarea măsurilor de carantinare,  dar nu mai târziu de 15 mai 2021.

Excepție fac elevii din zonele carantinate, care  se vor putea deplasa la unităţile de învăţământ din afara localităţii carantinate, la care învaţă, pentru a participa la simularea examenelor naţionale. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare din probele simulării Evaluării Naționale este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui candidat. Anul acesta subiectele  sunt construite după noua programă, asemănătoare celor de tip PISA. În sălile de examen elevii sunt așezați câte unul în bancă, dar doar elevi din aceeași clasă, în ordine alfabetică. Regulile sunt aceleași cu cele de la examenele propriu-zise, iar supravegherea probelor  este asigurata de  sistemul audio-video al școlii.

Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori evaluatori din unitatea de invatamant,  care au urmat sau urmează programul de formare a profesorilor evaluatori pentru examenele și concursurile naționale. Elevii vor afla rezultatele la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pe 16 aprilie. Notele obținute nu se contestă, nu se afișează și nu sunt făcute publice, ele sunt analizate la nivelul fiecărei clase.  Simularile examenelor nationale  au scopul de a evalua  nivelul de compentente si bagajul de cunostinte acumulat de elevii din anii terminali si pregatirea lor pentru examenul propriu zis. Toate unitățile de învățământ elaborează și transmit la inspectoratul școlar un raport pe școală, iar inspectoratul școlar elaborează un raport pe județ și îl trimite mai departe la Ministerul Educației. Raportul trebuie să includă și un plan de acțiune care cuprinde măsurile de monitorizare, control și remediere acolo unde se impune.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here