Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a operaționalizat ,,Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare”. Concret, acesta va conține informații detaliate despre conturile firmelor și persoanelor fizice. Acestea vor fi păstrate în registru până la momentul în care se vor închide și încă zece ani după închiderea lor. Informațiile vizează: date despre cont și titular, datele persoanelor care au drept de semnătură pentru cont, date ale beneficiarului real al titularului de cont-client și date de identificare ale concesionarului casetei de valori.
ANAF va putea să verifice toate operațiunile făcute în conturile firmelor și persoanelor fizice. În termen de 10 zile, toate instituțiile financiar-bancare sunt obligate să trimită către ANAF datele despre conturi. În categoria aceasta intră instituțiile de credit, de plată și instituțiile emitente de moneda electronică. Orice operațiune fără acoperire sau care va ridica suspiciuni va fi supusă verificărilor.
Registrul va putea fi accesat de autoritățile fiscale și publice, instituțiile care acționează în domeniul prevenirii spălării banilor și cele de urmărire penală. Informațiile vor fi accesate ,,la liber” de organele de urmărire penală și Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, însă celelalte autorități vor trebui să depună cerere la ANAF. Potrivit Agentiei Naționale de Administrare Fiscală, atât solicitarea cât și furnizarea datelor din registru se va face exclusiv în format electronic.