Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a făcut recent o serie de recomandări pentru activitatea desfășurată în perioada următoare, inclusiv pentru angajatori. Autoritățile și specialiștii arată înspre o reconfigurare pe cât posibil a birourilor, micșorarea numărului angajaților care se află simultan într-un birou, limitarea accesului în spațiile foarte mici, protocoale sanitare pentru salariați, dar și pentru terții care intră în clădire.
Potrivit INSP, scrie avocatnet.ro, angajatorii ar trebui să asigure cel puțin 1,5 metri între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate. În schimb, pentru birourile orientate față-față ar fi necesare paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluții pe bază de alcool.
De asemenea, aerisirea periodică a încăperilor este recomandată, iar acolo unde există climatizare prin aparate de aer condiționat cu recirculare a aerului trebuie să se facă nebulizarea încăperilor o dată pe săptămână (la final), precum și dezinfecția instalației.
De asemenea, conferințele sau întâlnirile cu multe persoane într-un spațiu închis la locul de muncă sunt de evitat. Modificarea inclusiv a culoarelor de deplasare în clădiri, astfel încât intrarea să se facă printr-un loc, ieșirea prin altul. Limitarea accesului la lifturi pentru a evita aglomerarea, la fel și în încăperile mici, cum sunt uneori toaletele, restricționarea numărului de persoane care pot fi simultan în cantine sau alte spații de luat masa (preferabil, pauze diferite de masă).
Implementarea unor protocoale special pentru terții care intră în spațiul de lucru respectiv, oricare ar fi motivul acestora, este imperioasă. Astfel, cei care intră în clădiri ar trebui să poată cunoaște regulile încă de la intrare (dacă sunt obligați sau nu să poarte măști sau dacă nu au permisiunea să intre în anumite încăperi unde puteau intra înainte).