DERULAREA ACTIVITĂȚILOR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ÎN ȘCOLI DEFAVORIZATE, DIN CADUL PROIECTULUI POCU ,,MY SMIS 106415”

0
585

Proiectul POCU ,,Educație incluzivă pentru școli defavorizate”, My smis 106415 este implementat de Casa Corpului Didactic ,,Simion Mehedinti” Vrancea, cu implicarea a 5 parteneri asociați din școli urbane, suburbane și rurale din  Adjud, Mărășești și Vizantea Răzășească din județul Vrancea și  Râmnicu Sărat din județul Buzău şi are ca obiectiv general: prevenirea și corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin adoptarea unor planuri de acțiune și programe educaționale integrate de furnizare a competențelor și abilităților de bază, pentru componenta de ADS și de tip SDS.

Activitățile proiectului se desfășoară pe o perioada de 3 ani (08.05.2018-07.05.2021). De la demararea proiectului și până în acest moment s-au derulat  următoarele activități:

115 cadre didactice din cele 4 școli au fost formate prin cursul ,,Educaţie incluzivă prin colaborarea școală-comunitate”, curs acreditat cu O.M.E.N. nr. 3161/13.02.2019, (Durată acreditare/perioadă acreditare: 4 ani / 2019 – 2023)15 credite transferabile. Cursul a avut ca locaţii de implementare şcolile parteneri asociati din proiect. Cursul contribuie la  flexibilizarea şi adaptarea metodelor de educaţie incluzivă prin integrarea principiilor privind egalitatea de şanse, nediscriminarea şi respectul diversităţii.

Cadrele didactice formate pentru activităţile de tip remedial/preventiv, învăţare activă şi semiautonomă, vor deveni ,,persoane resursa”, care vor genera un nou mediu educaţional şi vor contribui prin rezultatele proiectului la modificarea percepţiei comunităţii despre educaţie şi locul şcolii în comunitate.

În continuare cadrele didactice vor fi mentorate de cadre didactice cu experiență în domeniul curriculumului și educației incluzive.

Furnizarea mentoratului didactic pentru echipele de specialişti privind utilizarea elementelor de formare în activităţile cu elevii din grupurile ţintă se va realiza de la finalizarea programului de formare şi până spre finalul derulării proiectului, folosindu-se un portal de comunicare, precum şi sesiuni ”faţă în faţă” de lucru al mentorului cu profesorii îndrumaţi la nivelul şcolilor lor. Mentorii vor acorda sprijin profesorilor pentru a învăţa să folosească în mod cotidian competenţele formate în cadrul cursului la nivelul concret de activitate cu elevii şi copiii de la grădiniţe.

S-au derulat activități de tip ,,Școală după școală”  pentru un număr de 450 de elevi din învățământul primar și gimnazial. Elevii din medii defavorizate, precum și de etnie romă, din școlile implicate în proiect (Şcoala Gimnazială ,,Principele Radu” Adjud, Şcoala Gimnazială ,,Mihail Armencea” Adjud, Şcoala Gimnazială ,,Dr. Ilie Pavel” Ramnicu Sarat).

Grupul ţintă şcolari din învăţământul primar şi gimnazial  (450 persoane) au primit burse in valoare de 38 de lei lunar şi pachet de hrană (în valoare de 3,41 lei pe zi).

Antepreşcolarii şi preşcolarii (15 antepreşcolari şi 50 de preşcolari)  au beneficiat de activitati  ,,Competenţe cheie prin joc la grădiniţă” şi  primesc câte un pachet educaţional în valoare de 41 lei.

Şcolile unde se derulează activităţile au fost dotate astfel: Şcoala Gimnazială ,,Mihail Armencea” Adjud: 2 table interactive, 2 flipchart, 1 imprimantă multifuncţională, 2 laptouri; Şcoala Gimnazială ,,Principele Radu”: 1 tabla interactiva, 2 laptopuri, o imprimanta multifuncţională,  Adjud;  Şcoala Gimnazială ,,Dr. Ilie Pavel” Ramnicu –Sarat:  1 laptop, 1 imprimantă multifuncţională.

Un alt obiectiv major al proiectului a fost aducerea la şcoală a celor care au părăsit timpuriu şcolara, au abandonat şcoala sau nu au participat la sistemul de educaţie obligatoriu. În acest sens s-a constituit un grup ţintă format din 60 de persoane din zona marginaşă a localităţii Mărăşeşti, tineri şi adulţi de etnie romă, care au fost impărţiţi în 3 grupe de ,,A doua şansă”. Cursurile s-au derulat pe perioada a 2 semestre.  Dintre aceştia 23 de cursanţi au absolvit învăţământul primar, iar 8 au abandonat cursurile. Vor mai urma 2 semestre de cursuri pentru cei care au ramas în sistemul de educaţie şi vor putea parcurge învăţământul obligatoriu. Cursanţii au primit burse lunare in valoare de 75 lei şi îndrumare de specialitate, de către cadre didactice cu vastă experienţă de lucru cu adulţii la cursurile de ,,A doua şansă”.

Absolvenţii programului ADS vor avea posibilitatea de a găsi un loc de muncă mai bun în comunitatea în care îşi au domiciliul.

Prin toate activităţile propuse, proiectul va remedia lacune sociale şi educaţionale, va facilita reintegrarea în sistemul educaţional a celor care au abandonat şcoala, va motiva şi susţine elevii aflaţi în situaţie de risc de părăsire timpurie a şcolii, oferind informaţii despre cauzele care au favorizat derapajul educaţional. Beneficiarii vor avea posibilitatea să înveţe altfel, abordând metode şi strategii active de învăţare într-un cadru formal şi nonformal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 80 = 89