DE CE SĂ MĂNÂCI CÂT MAI MULȚI STRUGURI TOAMNA

0
71

Fructele-vedetă ale toamnei, strugurii, au o istorie de 8.000 de ani, primele podgorii fiind cultivate pe teritoriile care formează acum Orientul Mijlociu. Strugurii au un număr impresionant de beneficii pentru sănătate, printre care şi unele mai puţin cunoscute, cum ar fi prevenirea cancerului, a bolilor de inimă şi a tensiunii arterial.

 

O cană de boabe de struguri conţine 104 calorii, 1,09 grame de proteine, 0,24 grame de grăsime, 1,4 fibre de fibre, 4,8 miligrame de vitamina C, 10 micrograme de vitamina A, 288 miligrame de potasiu, 0,54 miligrame de fier şi 3 micrograme de folaţi.

În plus, strugurii au un nivel ridicat de apă și sunt buni pentru hidratare. Conţin şi mulţi antioxidanţi importanţi pentru sănătatea ochilor, cum ar fi luteina şi zeaxantina, iar strugurii roşii au resveratrol fitochimic în cioajă, adică acel antioxidant cunoscut pentru protejarea împotriva mai multor boli cronice.

De asemenea, strugurii conţin antioxidanţi puternici cunoscuţi sub denumirea de polifenoli, care pot încetini sau preveni multe tipuri de cancer, inclusiv cel de esofag, plămâni, gură, farinx, pancreas, prostată şi colon.

Pe de cealaltă parte, conţinutul ridicat de polifenol din struguri poate reduce şi riscul de boli cardiovasculare prin reducerea presiunii sangvine prin mecanisme antiinflamatoare. Datorită conţinutului ridicat de potasiu, strugurii sunt recomandaţi celor cu o tensiune arterială mare pentru combaterea efectelor sodiului asupra corpului.

Alina Răducan

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here