Şapte din zece români au în vedere strategii pentru a reduce cantitatea de mâncare aruncată la gunoi, femeile fiind mai deschise decât bărbaţii să ia măsuri în acest sens, se arată într-un studiu de specialitate.
Principalele categorii de produse aruncate la gunoi sunt mâncarea gătită (48%), legumele (37%), pâinea sau alte produse de panificaţie (35%) şi fructele (34%). În rândul celor cu vârste între 25 şi 34 de ani, risipa mâncărurilor gătite este menţionată într-o proporţie mai mare (65%), în timp ce bărbaţii au tendinţa să arunce mai multe legume decât femeile (42% bărbaţi vs. 33% femei), se menţionează în cercetare.
Cei mai mulţi dintre români indică drept motiv al risipei achiziţionarea excesivă de produse şi expirarea termenului de valabilitate înainte de a fi consumate (47%), precum şi gătitul în exces (38%). Tinerii între 25 şi 34 de ani sunt mai înclinaţi să cumpere în exces (56%) şi să gătească mai mult decât pot consuma (49%), aceste comportamente reflectând o tendinţă semnificativ mai mare către consumerism în stilul de viaţă al tinerilor.
Femeile sunt mai deschise decât bărbaţii să adopte măsuri pentru reducerea risipei alimentare, având în vedere că acestea sunt cele care au o implicare mai mare în gestionarea alimentelor şi a gospodăriei.
Studiul mai semnalează că 47% dintre români obişnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână, iar 38% zilnic sau aproape zilnic.