În farmacii, supermarketuri sau magazine online, preţurile care beneficiză de reduceri cu ajutorul cardului de fidelitate ar trebui schimbate. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a decis ca ambele preţuri, cel întreg şi cel redus, să fie scrise cu acelaşi fond şi să aibă aceleaşi dimensiuni, tocmai pentru a nu induce clienţii în eroare.
Specialiştii în alimentaţie cred că măsurile sunt bune și spun că până la acest demers din partea ANPC-ului, nu li se oferea consumatorilor posibilitatea să poată să se informeze corect, complex şi précis, deoarece atât fondul cât şi mărimea acestuia, făceau inaccesibile astfel de informaţii pentru consumatori.
În prezent, consumatorul ia decizia de a tranzacţiona, iar abia la momentul la care ajunge fie la casa de marcat sau la finalizarea comenzii, constată că de fapt pentru a obţine acel preţ ar fi trebuit să îndeplinească şi alte criterii. Proiectul ANPC se află în transparenţă publică şi ar putea intra în vigoare cel mai probabil la începutul lunii viitoare, după publicarea în Monitorul Oficial.