În curând, Rabla pentru trenuri. Este vorba de o strategie a Autorității pentru Reformă Feroviară de înlocuire a unei părți din locomotive și vagoane. Statul român, prin Fondul pentru Mediu, ar urma să sprijine cu un procent achiziţia de trenuri de generaţie nouă. Strategia de înlocuire a trenurilor ar urma să fie pusă la punct până la sfârșitul anului, a declarat pentru Agerpres, preşedintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.
Strategia presupune un program „Rabla feroviar” şi constituirea unei companii de leasing feroviar românească. Companiile feroviare care vor să-și înoiască parcul de trenuri nu vor primi vouchere, cum se practică în cazul altor programe Rabla. Va fi o schemă în baza căreia, cu implicarea operatorilor feroviari, trenurile cu o anumită vechime să fie retrase din circulaţie, și date spre casare. Iar statul român, prin Fondul de Mediu, ar urma să sprijine cu un procent cât mai mare achiziţia altor trenuri de generaţie nouă. Locomotivele diesel, de exemplu, vor fi înlocuite cu unele pe baterii sau hydrogen.
Potrivit preşedintelui Autorității pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu, programul „Rabla feroviar” ar putea să înceapă anul viitor.*