Declarațiile fiscale trebuie depuse până la 25 martie. Anunțul vine de la Ministerul Finanțelor Publice (MFP) care a decis să renunțe la propunerea de amânarea a depunerii acestor documente pentru 25 aprilie. Motivarea ministerului este aceea că au fost adoptate mai multe măsuri pentru susținerea mediului de afaceri. Prin urmare, pentru a beneficia de o rambursare a TVA, companiile trebuie să aibă o situație fiscală actualizată. Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au avut în vedere o serie largă de măsuri pentru susținerea mediului de afaceri în contextul actual, fiind stabilite ca prioritare următoarele:
- nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a ordonanței de urgență și neachitate până la 30 de zile după încetarea stării de urgență;
- aceste obligații fiscale nu sunt considerate obligaţii fiscale restante;
- se suspendă sau nu încep măsurile de executare silită prin poprire a creanțelor bugetare, cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor
- bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală. Măsurile de
- suspendare a executării silite prin poprire asupra sumelor urmăribile reprezentând venituri și disponibilități bănești se aplică, prin efectul legii, de către instituțiile de credit sau terții popriți, fără alte formalități din partea organelor fiscale;
Aceste măsuri fiscale încetează în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgență”, se arată în comunicatul transmis de MFP.