Românii au prins gustul cumpărăturilor pe Internet. Anul trecut, magazinele online au avut vânzări mai mari cu peste un miliard de euro față de 2022. Hainele, încălțămintea, articolele sportive și cele de igienă sunt printre cele mai căutate produse.
Aproape 70% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani care folosesc Internetul au făcut cel puțin o comandă online, anul trecut, potrivit Asociației Române a Magazinelor Online. Odată ce s-au înmulțit punctele de ridicare a coletelor a crescut și numărul cumpărătorilor.
Uniunea Europeană a pregătit reguli noi. Din decembrie, comercianții vor fi obligați să ofere mai multe informații despre produsele care pot fi periculoase: articole care conțin substanțe cancerigene, părți din jucării care pot fi înghițite de cei mici sau cabluri care se pot topi la temperaturi mari. Alte măsuri vizează ambalajele. Acestea trebuie să fie făcute dintr-un material ușor reciclabil, să conțină cât mai puține substanțe toxice.
Odată cu dezvoltarea comerțului online s-au înmulțit și tentativele de fraudă. Reprezentații companiilor de securitate cibernetică ne recomandă să fim atenți ce e-mailuri deschidem și să nu folosim conexiunile Wifi publice atunci când facem cumpărături online. Pentru achiziții e mai sigur să folosim alte carduri decât cele pe care încasăm salariul.