Astăzi au început testările statice și dinamice la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Este una din etapele importante înaintea deschiderii podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa.
Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone.
Tablierului metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone.
Valoarea contractului, finanțat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.
Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km. Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km.