Institutul Național de Statistică a anunțat că luna de vârf pentru vacanțe , în perioada ianuarie-septembrie 2022, luna august, atât pentru călătoriile interne, cu 20,8%, cât şi pentru călătoriile externe, cu 26,5% din totalul acestui tip de călătorii.
De altfel, pentru călătoriile de afaceri, luna de vârf a fost iunie pentru călătoriile interne, cu 15,9%, şi luna mai pentru călătoriile externe, cu 18,5% din totalul acestui tip de călătorii, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
Ca şi în anii anteriori, în cadrul călătoriilor pentru vacanţe, turiştii români au preferat călătoriile de scurtă durată (de mai puţin de 4 nopți) şi cazarea la rude şi prieteni.
Cele mai multe călătorii au fost cele de 1-3 înnoptări, 61,9% din totalul călătoriilor pentru afaceri şi motive profesionale şi 58,2% din totalul călătoriilor pentru vacanţe.
Conform INS, s-a menţinut preferinţa turiştilor români privind modalitatea de cazare în cadrul călătoriilor pentru vacanţe, 48,3% dintre aceştia preferând cazarea la rude şi prieteni.
A urmat cazarea în hoteluri şi unităţi similare, în proporţie de 28,3% şi alte unităţi de cazare (cabane turistice, pensiuni turistice, pensiuni rurale, bungalouri, spaţii de cazare pe nave) în proporţie de 13,9%.
Restul modalităţilor de cazare, respectiv: locuinţe particulare cu chirie (camere şi apartamente de închiriat), case de vacanţă (locuinţe particulare), campinguri şi alte tipuri de cazare fără plată au fost preferate de 9,5% dintre turişti.
Rezidenţii români au cheltuit peste 17,742 miliarde de lei pentru călătorii pentru vacanţă şi afaceri, din care 73% pentru cele care au vizat destinaţii interne, iar 27% pentru cele care au vizat destinaţii externe.
Din totalul cheltuielilor turistice pentru călătorii de vacanţă 74,1% au reprezentat cheltuielile pentru călătoriile în ţară, iar 25,9% pentru călătoriile în străinătate.