REGULI DE RACORDARE LA RETEA, MODIFICATE

0
864

Regulile racordării gratuite la rețelele de electricitate sau gaze naturale pentru clienții casnici au fost modificate.

După cum a fost stabilit în 2020, clienții casnici ce doresc să se branseze la rețeaua de energie electrică sau de gaze naturale o pot face gratuit. Mai nou, printr-o ordonanță apărută în ultima zi a lui 2021, autoritățile au modificat legislația energiei electrice și a gazelor naturale, unele dintre schimbări vizând chiar racordarea clienților casnici la electricitate sau gaze.

În primul rând, ordonanta elimină din Legea energiei electrice și a gazelor naturale  termenul în care operatorii de rețele electrice sunt obligați să racordeze consumatorii casnici. Înainte, legea stabilea că, în cazul clienților casnici, operatorul de distribuție are obligația racordării lor în termen de maximum 90 de zile de la data obținerii autorizației de construire. Noile reguli stabilesc acum că, pentru cererile de racordare și branșare ale solicitanților la rețelele electrice, operatorul de distribuție are obligația ca, în conformitate cu reglementările Autorității Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, să elibereze solicitantului un aviz tehnic de racordare cuprinzând soluția tehnică de racordare. Solicitantul are dreptul de a alege liber orice operator economic autorizat de către ANRE pentru proiectarea și execuția racordării sau branșamentului.
Astfel, de-acum, în cazul clienților casnici care se racordează la rețeaua de joasă tensiune, operatorul de distribuție va rambursa solicitantului contravaloarea efectivă a lucrărilor de proiectare și execuție a branșamentului, dacă aceștia au asigurat finanțarea lucrărilor de extindere a rețelei electrice de distribuție, până la o valoare medie a unui branșament,.

Punerea în funcțiune a racordului și montarea aparatelor  de măsură se va realiza în termenele și condițiile prevăzute de reglementările ANRE.

Aceleași reguli se aplică  și pentru branșarea la rețeaua de distribuție a gazelor naturale. Concret, în cazul clienților casnici, contravaloarea lucrărilor de racordare inclusiv a celor de proiectare se suportă integral de către operatorul de distribuție până la limita valorii medii a unui record.

Solicitantul poate suporta financiar contravaloarea lucrărilor de racordare și de proiectare urmând să fie despăgubit de către operatorul de distribuție. Pe de altă parte, în cazul clienților noncasnici, contravaloarea lucrărilor de racordare, inclusiv a celor de proiectare a racordului/ branșamentului, indiferent dacă vorbim aici despre branșarea la rețelele de electricitate sau la cele de gaze naturale, se suportă integral de către aceștia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 1 =