Începând din anul 2013, românii îşi pot crea, pe site-ul Casei Naţionale de Pensii Publice, cont online pentru a afla care dintre angajatorii pentru care au lucrat până acum le-au şi virat la sistemul public de pensii contribuţia de asigurări sociale sau ce punctaj au realizat , pana acum, la pensie. Punctual, după ce vă creaţi acest cont puteţi vedea online, în timp real date din carnetul dumneavoastră de muncă, stagiile anuale şi lunare de cotizare la pensii, începând din aprilie 2001, informații din declarațiile D112 depuse de angajatorii pe care i-aţi avut până acum. De asemenea, puteti obtine informații referitoare la viramentele la Pilonul II de pensii.
Până acum doar 63.251 de oameni şi-au făcut cont online pe portalul Casei Nationale de Pensii , iar cei mai multi sunt din Bucureşti, Dolj, Mureş, Constanţa, Iaşi , Braşov , Brăila si Galaţi.
Pentru crearea unui cont on-line trebuie sa intrati pe site-ul institutiei, la sectiunea Servicii Electronice, unde veti gasi un formular.
Aici completati numele, prenumele, adresa de email, tipul, seria, si numărul actului de identitate. Trebuie să selectaţi judeţul şi localitatea de domiciliu, cele specificate în actul de identitate, chiar dacă locuiţi, de fapt, în alt oraş.
Introduceţi textul de validare indicat în imaginea aflată sub formular, apoi apăsaţi butonul „finalizează şi transmite formular”.
Următorul pas este tipărirea formularului completat online, pe care apoi îl veţi semna olograf.
După ce veţi tipări formularul, veţi constata că data la care l-aţi completat online e trecută automat pe această cerere.
Cu formularul semnat vă prezentaţi la orice Casă de Teritorială de Pensii din ţară, împreună cu actul de identitate în original şi copie.
În aceeaşi zi sau a doua zi de la data prezentării la Casa de Pensii veţi primi, pe adresa de email indicată de dumneavoastră în formular, un email de confirmare că a fost creat, pe portalul Casei de Pensii, contul dumneavoastră online.