ROMÂNII, CONSUMATORI DE SERIALE, DAR NU ȘI DE TEATRU

0
169

Unu din doi români se uită la filme pe platformele de streaming, dar în sala de cinema ajunge în mod constant doar unu din zece. Șapte din zece conaționali nu au mers anul trecut la operă sau la Teatru. Sunt date din cel mai nou Barometru de Consum Cultural. Specialiştii vorbesc despre uşoare creşteri pe mai multe segmente, dar încă nu s-a ajuns la apetitul pentru evenimente culturale de dinainte de pandemie. A crescut și interesul pentru vizitarea monumentelor istorice și a siturilor arheologice.

Puțini români merg la teatru, la operă sau citesc cărți. Spre exemplu, 75% dintre cei care au participat la Barometrul Cultural spun că nu au mers niciodată la teatru anul trecut. La operă sau balet cifrele sunt aproape identice, 76% nu au ajuns la nici un spectacol.

Dintre cei care merg, cei mai mulţi sunt tineri între 18 şi 35 de ani. Cifrele barometrului cultural pentru 2023 arată o creştere a consumului cultural faţă de anul precedent.

Barometrul de Consum Cultural analizează şi consumul de film, la cinema, dar şi pe paltformele dedicate. 34% dintre respondenţi au mers la cinematograf cel puţin o dată în 2023, aproape la fel cum se întâmpla înainte de pandemie. Însă doar 10% pot fi consideraţi consumatori fideli. Cei mai mulţi văd filme acasă, pe platforme de streaming: peste 70 la sută.

În schimb, a crescut mult interesul pentru monumente istorice sau situri arheologice, 67% dintre respondenţi au făcut una sau mai multe astfel de vizite anul trecut. Iar 45% au preferat muzeele, expoziţiile si galeriile de artă.

Lectura a rămas din nou ultima dintre preferinţe. Când vine vorba de muzică, cea populară rămâne în top, urmată de muzica pop autohtonă, rock, pop străină şi manele.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here