Programul „Litoralul pentru toţi”, care va demara la data de 1 septembrie, promite reduceri de până la 70% la cazări, însă doar un român din patru este decis să profite de aceste oferte, arată rezultatele unui studiu de specialitate.
Potrivit Reveal Marketing Research, principalele bariere cu care se confruntă românii în a ajunge la mare în extrasezon sunt: lipsa fondurilor (52%), preferinţa pentru alte destinaţii (38%), lipsa timpului (28%) sau începerea şcolii (23%).
În cazul celor care aleg să-şi petreacă un sejur la mare prin programul „Litoralul pentru toţi”, pe lista celor mai populare destinaţii apar: Mamaia (36%), Eforie Nord (32%), Costineşti (26%) şi Vama Veche (20%).
Rezultatele studiului citat relevă faptul că trei sferturi (75%) dintre români au auzit de iniţiativa „Litoralul pentru toţi”, care oferă diverse opţiuni de cazare la preţuri extrem de atractive, iar dintre aceştia aproape jumătate (49%) sunt încântaţi de acest program, în special reprezentanţii Generaţiei Z, cu vârste cuprinse între 18 şi 24 ani (73%) şi cei cu venituri mici de sub 3.000 de lei (55%).
În ceea ce priveşte intenţiile de călătorie pe litoralul românesc în această perioadă, 24% dintre români afirmă că vor beneficia de oferta „Litoralul pentru toţi” şi că vor merge cu siguranţă la mare, în timp ce 19% încă nu s-au decis.
Două treimi dintre respondenţi (66%) consideră că ofertele de cazare incluse în programul „Litoralul pentru toţi” din acest an sunt conforme cu aşteptările lor, însă 28% le văd sub nivelul aşteptărilor, în special persoanele fără copii (32%, comparativ cu 26% în cazul celor fără copii) şi cele cu venituri sub 3.000 de lei (37%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 22 – 27 august 2024 pe un eşantion 1.056 de respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.