Eliberarea paşaportului simplu temporar se va realiza doar în situaţii obiective şi urgente, ce exclud cazurile în care deplasarea persoanei pe teritoriul altui stat are la bază raţiuni exclusiv turistice, potrivit noilor modificări legislative în sistemul de paşapoarte, care au fost implementate începând de ieri, 3 iulie.
Paşapoartele declarate pierdute, distruse sau furate sunt nule de drept şi nu mai pot fi utilizate, chiar dacă sunt găsite ulterior.
În cazul persoanelor care găsesc documentul de călătorie declarat pierdut sau furat, există obligaţia de a îl depune, de îndată, la cel mai apropiat serviciu public comunitar de paşapoarte, la Direcţia Generală de Paşapoarte ori la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
MAI reaminteşte faptul că pierderea sau distrugerea paşaportului simplu electronic/temporar se declară de către titular în ţară la orice serviciu public comunitar de paşapoarte sau la Direcţia Generală de Paşapoarte, iar în străinătate la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
De asemenea, furtul documentelor de călătorie se declară de îndată la cea mai apropiată unitate de poliţie din ţară sau, după caz, de pe teritoriul statului în care s-a produs evenimentul, solicitând eliberarea unei adeverinţe care să ateste declararea evenimentului respectiv.