NOUTĂȚI ÎN PROGRAMELE RABLA

0
364

Programele Rabla iau startul astăzi pentru persoanele fizice, iar bugetul este unul record, de 1,2 miliarde de lei. Din acest an, însă, regulile au fost schimbate major, iar una dintre cele mai importante noutăți apărute stabileste că de acum, în cazul programului Rabla Plus, prin care se pot cere bani de la stat pentru achiziționarea de mașini electrice sau hibride, trebuie casată o mașină.

Până acum, obținerea banilor în cadrul programului Rabla Plus nu era condiționată de casarea unei mașini. Suplimentar, potrivit noilor reguli, ajutorul de la stat acordat prin programul Rabla Plus nu mai poate fi cumulat cu cel de la Rabla Clasic. O altă noutate, cu excepția cazului în care se achiziționează o motocicletă electrică, este aceea că la achiziționarea unui autovehiculul nou, solicitantul poate preda spre casare maximum două autovehicule uzate, beneficiind de un ecotichet cu o valoare mai mare decât în cazul casării unei singure mașini.

Mai exact, valoarea unui tichet pentru casarea unei mașini este de 51.000 de lei pentru achiziționarea unei mașini pur electrice sau a uneia pe hidrogen și 26.000 de lei pentru cumpărarea unei mașini cu motorizare hibridă, în timp ce, la casarea a două mașini, valoarea ecotichetului ajunge la 54.000 de lei, în cazul cumpărării unei mașini electrice sau pe hidrogen, și la 29.000 de lei, în cazul unei mașini hibride.

În plus față de sumele menționate, la ecotichet se poate adăuga un ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară. Nu în ultimul rând, au apărut modificări și în ceea ce privește vechimea minimă a mașinii ce se poate casa. Astfel, mașina predată trebuie să aibă de-acum cel puțin șase ani vechime,  si nu opt, așa cu era înainte în cazul programului Rabla Clasic.

În cei 18 ani de existenţă a programului peste 700.000 de autoturisme au fost cumpărate cu finanţare prin diversele forme ale acestui program. Conform datelor AFM, în 2021, vechimea parcului auto din România era de 16,8 ani, în timp ce, în 2010, se situa la sub 10 ani. România are de îndeplinit obligații europene și trebuie să scoată de pe piață în următorii ani 250.000 de rable.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here