Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (ANOFM) a publicat pe site-ul oficial un ghid de completare și transmitere a registrului general de evidență a salariaților pentru înregistrarea reducerii timpului de muncă a salariaților. Pentru accesarea ajutorului financiar acordat firmelor pentru reducerea timpului de lucru, angajatorii trebuie să modifice anumite aspecte contractuale și să opereze modificări în Revisal.
Astfel, în cazul în care, anterior reducerii timpului de muncă, norma contractului de muncă era Norma intreaga, se operează modificarea valorii Tip norma din Norma intreaga in Cu timp partial și completarea informațiilor suplimentare necesare precizării normei: Tip interval repartizare (Ore/zi, Ore/saptamana sau Ore/luna) și Timp munca (număr ore de lucru stabilit – pe zi, pe săptămână sau pe lună).
În cazul în care, anterior reducerii timpului de muncă, norma contractului de muncă era norma Cu timp partial, se operează modificarea valorilor informațiilor care precizează norma: Tip interval repartizare (Ore/zi, Ore/saptamana sau Ore/luna) și Timp munca (număr ore de lucru stabilit – pe zi, pe săptămână sau pe lună) în sensul reducerii timpului de muncă efectiv lucrat.
Pentru a evidenția reducerea timpului de muncă în temeiul OUG 132, va trebui introdus, în câmpul Alte detalii, textul “Reducere timp munca OUG 132/2020”. Înregistrarea datei de la care se aplică reducerea timpului de muncă se realizează prin completarea câmpului Data la care produce efecte. Ghidul poate fi consultat aici https://www.anofm.ro/upload2/ANOFM/14261/GHID_IM_RTM_ReGeS_IM_ANOFM.pdf.