Conducerea Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați recomandă contribuabililor folosirea mijloacelor de comunicare la distanță cu administrația fiscală competentă. În acest sens, Agenția Națională de Administrare Fiscală pune la dispoziția persoanelor fizice, persoanelor juridice și entităților fără personalitate juridică serviciul Spațiul Privat Virtual prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor între Agenția Națională de Administrare Fiscală și contribuabil, în legătură cu situația fiscală proprie a acestuia. Acest serviciu este uşor de accesat, gratuit şi disponibil 24 de ore din 24, atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. Înrolarea în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice se face pe bază de credențiale (nume de utilizator și parolă), prin parcurgerea următorilor pași:
- Se accesează site-ul www.anaf.ro, secțiunea ”Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”;
- Se execută în ordine click pe textul ”Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice” -> „Persoane fizice” -> butonul „Înregistrare cu parolă”;
- Se completează datele utilizatorului în formularul web care se afișează; În această etapă, pentru aprobarea contului, poate fi aleasă una dintre cele trei variante:
- a) „verificare număr document” – caz în care trebuie înscris numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu, sau numărul unei somații emise începând cu 1 ianuarie 2015; tip de aprobare on-line;
- b) „verificare număr înregistrare decizie” – caz în care trebuie înscris numărul unei decizii de impunere sau a unei decizii referitoare la obligații de plată accesorii emise începând cu anul 2013; tip de aprobare on-line;
- c) Identificare vizuală – caz în care după finalizarea cererii de înregistrare SPV trebuie să vă programați online pentru identificare vizuală. La data și ora programării vi se va verifica identitatea prin intermediul aplicației de identificare vizuală. Dacă totul este în ordine la scurt timp veți fi aprobat pentru înregistrarea în SPV și veți primi un email cu confirmarea aprobării.
În condițiile actuale, când este foarte importantă respectarea distanțării sociale, Agenția Națională de Administrare Fiscală amintește contribuabililor că folosirea mijloacelor de comunicare electronică este o resursă eficientă și rapidă pentru transmiterea și primirea unor documente fiscale. Pentru a consulta lista documentelor ce pot fi transmise și primite prin Spațiul Privat Virtual contribuabilii pot accesa link-ul: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/SPV/DocumentePF.pdf .