CONSUMATORII, CARE ULTERIOR ÎNCHEIERII NOILOR CONTRACTE, AU PROBLEME CU FURNIZORII DE GAZE, SE POT ADRESA ȘI LA ANPC

0
507

De la 1 iulie, consumatorii, în cea mai mare parte, au reîncheiat contractele de gaze. Dacă aceștia se lovesc de abuzuri din partea furnizorilor, ei pot să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Mai exact, doar pentru că statul nu mai intervine prin stabilirea prețului, acest lucru nu înseamnă că nu mai există entități care să sancționeze comportamentele dăunătoare consumatorilor, din partea furnizorilor. În cazul contractelor încheiate la distanță, precum și a celor încheiate în afara spațiilor comerciale, operatorii economici au obligația ca – înainte ca oferta sau contractul să producă efecte obligatorii asupra consumatorului – să îndeplineasca cerințele de informare, în mod clar și inteligibil privind:

  • identitatea furnizorului,
  • adresa poștală, număr de telefon, adresa de e-mail, principalele caracteristici ale serviciilor,
  • prețul total al serviciilor cu toate taxele incluse,
  • modalități de plată,
  • dreptul de retragere, condițiile, termenele și procedurile de exercitare a acestui drept,
  • durata contractului, condiții de încetare, penalități, așa cum sunt acestea prevăzute la art 6 alin 1 și 2 din OUG 34/2014 privind contractele încheiate cu profesioniștii.

Totodată, furnizorii trebuie să facă dovada comunicării unui exemplar din contractul încheiat cu consumatorul, cu semnăturile părților contractante. În ambele cazuri, consumatorul are posibilitatea de retragere din contract în termen de 14 zile de la semnare și, numai cu acordul scris al acestuia de renunțare la perioada de retragere, contractul poate produce efecte. În cazul în care consumatorul are o nemulțumire referitoare la contract sau la modul de derulare al acestuia, trebuie să se adreseze mai întâi furnizorului, iar, dacă problema nu este soluționată, se poate adresa atât ANRE, precum și ANPC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here