Ministerul Afacerilor Interne a fost aprobat un set de măsuri ce presupun schimbarea modului de lucru cu publicul, pentru prevenirea răspândirii infectării cu noul tip de coronavirus. Astfel, în perioada 11-31 martie a.c. cererile privind activitățile specifice din domeniul înmatriculări și permise de conducere adresate Serviciilor Publice Comunitare Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor județene și al municipiului București, se depun exclusiv în baza unei programări online.
Programările on-line vor fi făcute pe site-ul oficial al instituției www.drpciv.ro , secțiunea Programări on-line. Accesul în incinta sediilor serviciilor publice comunitare va fi permis doar titularilor, după caz persoanelor mandatate/delegate, în baza programărilor online și a actului de identitate – în original. Persoanele care sunt programate sunt rugate să respecte ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului.
De asemenea, în perioada 11-31.03.2020, cererile de eliberare a pașapoartelor simple electronice/pașapoartelor simple temporare se depun la serviciile publice comunitare de pașapoarte, exclusiv în baza unor programări on-line. Programările on-line vor fi efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro. Accesul în locații în vederea depunerii cererilor de eliberare a pașapoartelor va fi permis doar solicitanților și, după caz, reprezentanților legali ai acestora, în baza programărilor online și a documentului de identitate, în original.
În ceea ce privește ridicarea pașapoartelor simple electronice/pașapoartelor simple temporare, accesul în locații se va face în baza tichetului eliberat la depunerea cererii și a documentului de identitate, în original. Cetățenii sunt sfătuiți să opteze pentru ridicarea pașapoartelor simple electronice prin serviciile de curierat – cheltuieli de expediţie 8 lei + TVA.
Totodată, Direcția Generală de Pașapoarte pune la dispoziția persoanelor care solicită furnizarea datelor din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple posibilitatea programării on-line pe platforma epasapoarte.ro. De asemenea, cererile de furnizare de date din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, însoțite de documentele aferente, pot fi depuse atât personal, cât și prin reprezentant legal sau convențional, la ghișeul de Relații cu publicul din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte numai pe baza unei programări on-line valabile. De asemenea, acest tip de solicitări pot fi transmise Direcției Generale de Pașapoarte și prin servicii de curierat.
Accesul în locație în vederea depunerii cererilor va fi permis doar solicitanților și, după caz, reprezentanților legali sau convenționali ai acestora, în baza programărilor on-line și a documentului de identitate, în original. În ceea ce privește ridicarea documentelor, accesul în locație se va face în baza tichetului eliberat la depunerea cererii și a documentului de identitate, în original. De asemenea, se suspendă depunerea la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a cererilor privind eliberarea următoarelor documente:
- Certificat privind domiciliul înregistrat în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, document eliberat cetăţenilor români în vederea apărării drepturilor şi valorificării intereselor acestora în străinătate, însoţit, după caz, de Formularul standard multilingv eliberat în baza Regulamentului (UE) 2016/1191 (a se menţiona ţara şi limba în care se doreşte a fi completat);
- Fotocopii ale deciziilor privind schimbarea numelui persoanelor fizice pe cale administrativă, eliberate de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date până la data de 31.03.2005. Cererile formulate în sensul celor de mai sus, însoţite de documentele justificative, se vor transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail a instituţiei depabd@mai.gov.ro.