CE MODIFICĂRI VREA SĂ ADUCĂ MINISTERUL EDUCAȚIEI PRIVIND ADMITEREA LA LICEU ÎN 2020?

0
625

Ministerul Educației a publicat în dezbatere publică proiectul de ordin pentru admiterea la liceu, pentru vara lui 2020. Actul normativ elimină, în primul rând, obligativitatea înscrierii la școala profesională a elevilor cu media sub 5. Astfel, la repartizarea computerizată vor participa toți elevii care au susținut examenele Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a. ,,Repartizarea absolvenţilor clasei a VIII-a se realizează de către comisia judeţeană de admitere/a municipiului Bucureşti, în şedinţă publică, după repartizarea candidaţilor care au susţinut evaluarea naţională, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire a claselor V-VIII”, se arată în proiectul de lege. Nu doar cei din seria curentă, sau seria anterioară vor fi repartizați, ci și elevii din alte serii anterioare, dar care nu împlinesc 18 ani la data începerii cursurilor.

,,Dacă după derularea celor două etape de admitere prevăzute în calendar se mai înregistrează solicitări ale candidaţilor din seria curentă, precum şi ale candidaţilor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020 – 2021 de înscriere în clasa a IX-a din învăţământul liceal de stat, inspectoratul şcolar, prin comisia judeţeană de admitere/a municipiului Bucureşti, repartizează aceşti candidaţi, în intervalul 24 august 2020 – până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020 – 2021, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, calculate conform pct. I al anexei nr. 2 la prezentul ordin, iar pentru absolvenţii clasei a VIII-a care nu au susţinut evaluarea naţională, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire a claselor V-VIII“, se mai arată în document. Mai multe informații privind calendarul admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021, propus de proiectul de lege le puteți afla și aici: PROIECT_Ordin modificare + completare ordin ADMITERE LICEU 2020-2021.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here