Un transport agabaritic de mari dimensiuni, cu greutatea de 788 tone, a intrat, vineri, 14 martie 2025, pe teritoriul României prin punctul de trecere a frontierei Nădlac 1.
Astfel, în perioada 14.03.2025 – 23.03.2025, acesta va parcurge următoarul traseu:
Nădlac 1 PTF – DN7 – Nădlac 2 PTF – DN7G – A1 – Giarmata – DJ691 – Pieschia – DJ691 – Alios – DJ691 – Neudorf – DJ682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN7) – DN7 – Ilia – A1 – Grind – DN68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.
Acest nou convoi agabaritic transportă un generator către Termocentrala Mintia din județul Hunedoara, obiectiv strategic din cadrul Sistemului Național Energetic (SEN), care se află în plin proces de retehnologizare.
Convoiul are o lungime totală de 120 m, lățime de 6 m, înălțime de 5,4 m, greutate 788 tone și se compune din: 2 remorchere trăgătoare, 2 remorchere împingătoare și un trailer modular, totalizând 56 de axe.
Pe durata desfășurării acestui transport agabaritic către Mintia se vor folosi aceleași tehnologii de traversare peste structurile de pe traseu ca și la primul convoi agabaritic cu dimensiuni similare.
Măsurătorile efectuate după parcurgerea traseului de către primul convoi de acest tip au demonstrat că infrastructura rutieră de pe traseu nu a fost afectată de vreun impact negativ.
La traversarea podurilor din localitățile Conop, Nadăș și Zam se va utiliza din nou tehnologia „flyover”, iar la pasajul CF și podul peste râul Mureș din apropierea localității Grind tehnica traversării în paralel pe două poduri cu câte o semiremorcă pe o cale de rulare și alta pe cealălaltă cale.
La finalul procesului de retehnologizare, termocentrala de la Mintia va avea turbine cu gaz și abur, cu o capacitate totală de 1770 MW. Prin această investiție, estimată la 1,4 miliarde de euro, se vor crea locuri de muncă și se vor reduce emisiile de gaze cu efect de seră, aliniindu-ne astfel obiectivelor europene asumate prin intermediul Pactului verde European.