NOUTĂȚILE CODULUI RUTIER, ÎN 2025. PUNCTUL DE AMENDĂ A FOST MAJORAT.

0
161

Codul Rutier 2025 vine cu schimbări importante pentru șoferi, inclusiv majorarea punctului de amendă și o serie de proiecte de lege menite să modifice legea cu reglementări care pot afecta toți șoferii, dacă sunt aprobate.

Printre noutăți se numără și un proiect de lege prin care șoferii să fie înștiințați prin SMS când le expiră permisul de conducere. Rămâne de văzut dacă proiectul de lege va fi aprobat sau nu.

Creșterea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2025 a avut ca efect majorarea punctului de amendă, iar sancțiunile pentru șoferii care încalcă legea au devenit mai mari

Punctul de amendă a crescut de la 165 de lei, valoarea din 2024, la 202 le. Punctul de amendă se stabilește în funcție de salariu de bază minim brut, care a fost majorat anul acesta la 4.050.

Parcarea pe trotuar ar putea fi sancționată cu 3-4 puncte de amendă dacă nu păstrează spațiul minim pentru circulația pietonilor pe trotuar. Totodată, un șofer poate fi amendat cu 4-6 puncte de amendă dacă autoturismul parcat obstrucționează complet circulația pietonilor. Asta se traduce într-o amendă cuprinsă între 810 și 1.121 de lei și ridicarea mașinii de către autoritățile locale.

Pe mai multe șosele din România au fost instalate camere de viteză, așa numitele radare, iar șoferii care depășesc limita legală de viteză vor primi amenzile aferente acasă. Au fost montate radare fixe pe autostrăzile A1 și A2, dar și pe Drumul Național 2 (DN2). Șoferii care circulă prin aceste zone sunt înregistrați, iar la finalul zilei, un ofițer de poliție analizează imaginile și trimite amenzile aferente șoferilor care încalcă regulile de circulație.

Un proiect de lege prevede ca șoferii cu vârsta de până la 21 ani și cei care au o experiență de condus mai mică de un an, nu au voie să conducă vehicule care depășesc 100 de capi putere, respectiv 75 kw în cazul vehiculelor electrice.

Se are în vedere ca proba practică din cadrul școlii auto să poată fi susținută în orice oraș din țară, nu doar în localitatea de domiciliu a cursantului. Proba practică sau „traseul” se poate da momentan doar în localitatea de domiciliu. Dacă proiectul de lege va fi aprobat, elevii vor putea susține proba în orice oraș, reducând timpul de așteptare pentru a fi programat la proba practică.

Un alt proiect de lege prevede ca valabilitatea permisului de conducere să fie extinsă de la 10 la 15 ani. Proiectul a fost adoptat de Senat, dar trebuie să treacă și de Camera Deputaților, cameră decizională. Proiectul are ca scop reducerea costurilor și a timpului alocat pentru reînnoirea permiselor și se referă la permisele pentru categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE. Pentru cei vârstnici, proiectul de lege propune ca permisul de conducere să fie reînnoit la fiecare cinci ani, iar pentru persoanele de peste 80 de ani, permisul ar trebui reînnoit la fiecare doi ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.