Peste 9,7 milioane de apeluri au fost primite la Serviciul de urgență 112 în 2024, cu un milion mai puține față de anii anteriori, a informat, luni, Serviciul de Telecomunicații Speciale.
În anul 2024, operatorii STS din cadrul Serviciului de urgență 112 au preluat 9.763.443 de apeluri, dintre care 60,45% au reprezentat urgențe. Diferența de 39,55% au fost apeluri care nu au necesitat intervenția agențiilor: Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.
Această scădere ‘semnificativă’ se datorează și parteneriatului cu structurile Ministerului Afacerilor Interne care au acționat în forță în cursul anului trecut prin sancționarea celor care au apelat abuziv numărul unic de urgență, precum și campaniilor susținute de conștientizare a cetățenilor cu privire la utilizarea acestui serviciu esențial și eforturilor autorităților de a informa populația cu privire la situațiile care necesită intervenția serviciilor de urgență.
Cele mai multe dintre urgențele înregistrate la 112 în cele 12 luni ale anului trecut au fost cazurile medicale – 63,39%.
Distribuția apelurilor a fost următoarea: Ambulanță – 48%, Poliție – 24,57%, ISU-SMURD – 19,05%, Jandarmerie – 6,21%, alte agenții – 2,17%.
Cetățenii cei mai responsabili care au sunat la 112 în anul 2024 sunt din județul Cluj – 70,32%, urmați de cei din București-Ilfov – 69,09%, Bihor – 68,91%, Timiș – 68,24% și Iași – 67,41%.