Urmează o perioadă grea pentru elevii din anii terminali, perioada premergătoare examenelor. Dorința de a acumula cât mai multe cunoștiințe, emoțiile și teama de eșec apasă greu pe umerii elevilor. Cadrele didactice consideră că între muncă și performanță există o strânsă legătură, iar elevii trebuie să trateze cu maximă responsabilitate situația și să-și prioritizeze activitățile zilnice pentru a obține rezultate cât mai bune la examene.
În luna noiembrie a anului trecut, elevii claselor a VIII-a au participat la o simulare a examenului de Evaluare Națională. Pentru copii a fost o primă etapă de evaluare obiectivă și unitară, o modalitate de a combina emoția cu dorința de a obține un rezultat cât mai bun. De asemenea, părinții și profesori au putut să-și formeze o idee despre gradul de înțelegere și capacitatea de lucru a copilului, la momentul respectiv.
La Școala Gimnazială ,,Constantin Brâncoveanu,, din Râmnicu Sărat, dar și în alte unități de învățământ, profesorii de Limba Română și Matematică fac ore suplimentare cu elevii care urmează să susțină Evaluarea Națională.
Prin probele de simulare la Evaluarea Națională sau simulare de Bacalaureat, elevii au oportunitatea de a experimenta direct presiunea timpului, dar și de a învăța cum să abordeze subiectele, de la cele mai simple până la cele mai complexe.