Integrarea tehnologiei în procesul de educare a copiilor reprezintă una dintre cele mai mari provocări pentru elevi și profesori. Avansul tehnologic aduce cu el noi provocări educaționale, dar și metode inovative de predare și învățare. Odată cu acest an școlar, clasele multor unități de învățământ au fost dotate cu table inteligente, care s-au dovedit a fi un sprijin real în activitatea didactică. Instrumentele digitale interactive utilizate în școală sunt văzute de elevi ca o modalitate de a învăța într-un mod plăcut și interactiv.
Chiar dacă tablele interactive pot face învățarea mai atractivă, ceea ce poate duce la o mai bună înțelegere a materiilor predate, nu înseamnă că efortul profesorilor în predarea lecțiilor se va diminua. Cadrele didactice și elevii nu trebuie să renunțe nici la instrumentele clasice de predare-învățare și să continue să fie creativi și să se informeze cu responsabilitate.
Una dintre preocupările sistemului de învățământ românesc este adaptarea continuă la noile tendințe în ceea ce privește metodele de predare moderne.