Un studiu internațional la care au participat elevi de clasa a IV-a din 58 de țări și elevi de clasa a 8-a din 44 de țări arată că elevii români sunt tot mai buni la matematică, dar mai au de lucru la științe.
Studiul „Tendințele în studiul internațional al matematicii și științelor” s-a desfășurat în România, la Universitatea din București. Potrivit rezultatelor, competentețele elevilor de clasa a IV-a s-au îmbunătățit semnificativ în ultimii 12 ani, atât la Matematică, dar și la Științe.
Elevii de clasa a IV-a au obținut 542 de puncte, cu 39 de puncte peste media internațională. Scorul este mult mai bun fată de ultimii ani.
La științe, elevii de clasa a a IV-a au obținut 526 de puncte, cu 32 de puncte peste media internațională.
Potrivit rezultatelor, la clasa a 8-a, competențele elevilor s-au îmbunătățit semnificativ în ultimii 4 ani la matematică și au avut un regres la științe.
Copiii români s-au măsurat și cu elevi de clasa a VIII-a din 43 de țări. Astfel, la matematică au obținut 496 de puncte, cu 18 puncte peste media internațională.
În timp ce la științe, elevii români au obținut 466 de puncte, cu 12 puncte sub media internațională. Rezultatul este mai mic cu patru puncte față de 2019.
Studiul TIMSS are loc o dată la 4 ani și analizează competențele de matematică și științe -biologie, fizică și chimie- în rândul elevilor.