Peste 1,15 milioane de tranzacţii cu o valoare totală de circa 660 milioane de lei s-au înregistrat pe 8 noiembrie, la comercianţii parteneri care au desfăşurat campania de Black Friday, cea mai mare achiziţie depăşind 75.000 de lei pentru produse din categoria IT&C, potrivit datelor publicate marţi de PayU GPO România, citate de Agerpres.
Numărul tranzacţiilor realizate cu cardul salvat a reprezentat 63% din plăţi, în creştere cu 31% raportat la ediţia precedentă.
Potrivit unui comunicat al companiei, din date reiese că valoarea totală a volumelor tranzacţionate a crescut cu 21% faţă de anul trecut.
În minutul de aur al Black Friday 2024, au fost înregistrate peste 8.200 de tranzacţii, categoriile dominante fiind IT&C, home & deco, beauty, articole pentru copii, fashion şi vouchere la restaurante în aplicaţii de delivery.
Valoarea medie pe tranzacţie a fost de 573 lei, de trei ori mai mare faţă de valoarea medie a tranzacţiei plătite în online în primele 9 luni ale anului. În plus, şi valoarea medie a tranzacţiei cu plata în rate a crescut – 932 de lei, cu 44% mai mare faţă de media dintr-o zi normală.
De Black Friday, 15% dintre tranzacţii au fost plătite cu carduri emise în afara ţării, de 13 ori mai mult faţă de ediţia precedentă. În topul ţărilor din care au fost procesate plăţi, după banca emitentă, s-au aflat Lituania, Regatul Unit şi Belgia.