Șapte din zece români returnează toate ambalajele cu garanție, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research citat de Agerpres.
Studiul arată că aproximativ 70% dintre români returnează integral ambalajele marcate cu simbolul SGR, în timp ce 19% le returnează doar parțial. Principalul motiv pentru acest comportament este evitarea pierderii banilor plătiți pentru garanție, conform a 39% dintre respondenți.
Studiul subliniază că doar 45% dintre români sunt mulțumiți de modul în care funcționează Sistemul de Garanție-Returnare, iar cea mai populară soluție propusă pentru îmbunătățirea acestuia este creșterea numărului de puncte de returnare, conform a 55% dintre respondenți.
Rezultatele studiului arată că ambalajele de plastic cu garanție sunt cele mai frecvent returnate de către români (84%), urmate de ambalajele din sticlă (56%) și cele din metal (55%). Bărbații returnează mai multe ambalaje din metal (62%) și din sticlă (61%) decât femeile.
În ceea ce privește comportamentul de cumpărare și consum al băuturilor îmbuteliate, 59% dintre români declară că nu și-au modificat obiceiurile, în timp ce 34% observă schimbări. Dintre cei care observă schimbări, 15% aleg ambalaje mai mari pentru a plăti mai puține ori garanția, 10% cumpără mai rar, iar 9% optează pentru produse mai ieftine.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 5-10 iunie 2024, pe un eșantion de 1.012 respondenți cu vârsta de 18 ani și peste, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare este de +/- 3,1% la un nivel de încredere de 95%.