România riscă să piardă 150 de milioane de euro, bani europeni oferiți prin PNRR pentru 12 trenuri cu hidrogen. Autoritățile responsabile au anulat pentru a treia oară licitația, din lipsă de oferte.
Oficialii spun că producătorii s-au plâns de termenele foarte scurte, impuse la nivel european.
Pe de altă parte, asociațiile de profil susțin că au existat probleme in legatura cu documentanția tehnică, întocmită de autoritățile române.
În lipsa unor oferte clare și rămași pentru moment fără soluții, responsabilii susțin că producătorii nu au vrut sa se angajeze să respecte termenele stranse impuse prin PNRR.
Fiecare tren cu hidrogen este estimat la 12 milioane de euro.
Pentru a nu pierde banii europeni, autoritățile mai au la dispoziție jumătate de an să convingă oficialii de la Comisia Europeană să folosească banii în alte scopuri, însă șansele de reușită sunt mici.
În România, în ultimii 20 de ani a fost cumpărat un singur tren electric, care, într-un scenariu optimist, ar putea fi pus în circulație abia la finalul anului.
Trenul a ajuns în țara în decembrie și urma să fie folosit pentru ruta București-Constanța.