Ministerul Educației a elaborate, în premieră, un proiect cu privire la accesul copiilor la tehnologie, atât la școală, cât și acasă.
Astfel, copiii cu vârste de până la 2 ani nu ar trebui să aibă acces la telefon sau tabletă, iar pe măsură ce cresc pot petrece timp cu diferite dispozitive digitale, cu o condiție: să aibă un conținut educativ.
În cazul copiilor între 2 şi 5 ani, specialiștii recomandă cel mult o oră de expunere la ecrane, împreună cu părintele sau educatorul și doar pentru anumite activități.
Copiii între 5 și 7 ani ar trebui să folosească tehnologia moderat, în prezența unui adult și să fie capabili să recunoască și să folosească dispozitive precum radio, cameră foto, imprimantă, mouse sau căști.
De asemenea, părinții și educatorii sunt sfătuiți să utilizeze tastatura și calculatorul pentru dezvoltarea abilităţilor de scriere, dar și acele aplicaţii care le permit celor mici să fie creativi.
În România, nivelul de cunoștințe despre tehnologie al copiilor este sub media europeană. La noi, competențele digitale sunt predate abia din clasa a V-a, însă elevii ar trebui să învețe din școala primară cum pot folosi un calculator, cum pot redacta un text sau trimite un e-mail. Deși copiii știu să folosească un telefon sau o tabletă, acest lucru nu înseamnă că au competențe digitale.
Ordinul de ministru ar trebui să se aplice din toamnă, odată cu începerea noului an școlar.