Guvernul a aprobat Strategia Naţională de Educaţie Financiară pentru perioada 2024-2030, prin care se urmăreşte creşterea nivelului de cunoştinţe şi competenţe al românilor şi al operatorilor economici din România în domeniul financiar.
Prin Strategia Naţională de Educaţie Financiară autoritățile își propun să crească nivelul de cunoştinţe şi competenţe al românilor şi al operatorilor economici din România în domeniul financiar, astfel încât, în calitate de consumatori ai unor produse, instrumente sau servicii financiare, ei să poată conştientiza riscurile, dar şi oportunităţile, iar atunci când au de luat o decizie şi să facă lucrul acesta responsabil şi în cunoştinţă de cauză.
Măsurile incluse în Strategie se adresează mai multor grupuri-ţintă, în funcţie de care sunt structurate şi direcţiile principale de acţiune:
-copii şi tineri până la 25 de ani (preşcolari, elevi, studenţi);
– populaţie adultă (persoane peste 18 ani, în acest grup fiind incluse atât cele care desfăşoară activităţi generatoare de venituri, cât şi cele care nu obţin niciun fel de venit);
– operatori economici.
Măsurile propuse în cadrul strategiei vor fi implementate cu implicarea unor actori atât din mediul public, cât şi din cel privat. Educația financiară introdusă la toate nivelurile de învățământ.
Sunt incluse măsuri privind introducerea elementelor de educaţie financiară în curriculum-ul naţional la toate nivelurile de învăţământ, acţiuni şi evenimente de educaţie financiară complementare adresate învăţământului preuniversitar şi universitar, introducerea educaţiei financiare în universităţi, promovarea unor comportamente financiare responsabile în rândul copiilor şi tinerilor prin intermediul mass-media (spoturi audio, spoturi video, internet, resurse educaţionale pentru copii şi tineri, inclusiv manuale, emisiuni TV, jocuri video, etc), programe de educaţie financiară destinate cadrelor didactice, acţiuni de consiliere şi sprijin pentru părinţi pentru educaţia din perspectivă financiară a copiilor, campanii de educaţie financiară a populaţiei adulte (prin intermediul mass-media), cu accent pe informare, ateliere de educaţie financiară la locul de muncă, cursuri de educaţie financiară pentru operatorii economici, încurajarea participării entităţilor financiare la programe de formare profesională continuă diversificate.
Activităţile prevăzute în Strategie vor fi finanţate în limita bugetelor anuale aprobate ale autorităţilor/instituţiilor publice implicate şi din alte surse constituite în condiţiile legale, precum şi cu sprijinul instrumentelor financiare ale UE.