Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli cu articole vestimentare și electronice, arată un studiu. Potrivit acelorași date, aproape 1 din 5 români comandă online în mod constant, 50% plasează comenzi online de 2 ori în 3 luni şi doar 12% comandă online de până la 6 ori pe lună.
Astfel, venitul mediu per utilizator generat în industria de ecommerce a fost de 467 euro, arată datele eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date şi strategii de creştere pentru magazinele online din România. Piaţa de ecommerce din țara noastră are în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Potrivit studiului, aceste magazine au avut comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă valoarea comenzilor pentru haine, încălţăminte şi electronice.
Conform datelor, românii au cheltuit cel mai mult pe produse din categoriile: Fashion: 2,63 miliarde euro (46%); Electronice: 1,1 miliarde euro (19%); Îngrijire personală şi a casei: 885 milioane euro (15%); Jucării, hobby, bricolaj: 590 milioane euro (10%); Mâncare: 146 milioane euro (2,6%); Mobilă: 125 milioane euro (2,2%); Muzică/filme/jocuri: 88,9 milioane euro (1,5%); Băuturi: 32,1 milioane euro (0,5%).