La solicitarea mediului de afaceri, Agenția Națională de Administrare Fiscală a amânat operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN. Aceasta era prevăzută inițial pentru luni, 4 ianuarie 2021, iar acum va deveni funcțională pe 11 ianuarie 2021. Operaționalizarea Registrului se realizează în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 111/2020. Astfel, entitățile raportoare au obligația de a transmite organului fiscal central toate informațiile, în termen de 10 zile de la operaționalizarea Registrului. Iată ce prevede OUG 111/2020, art VIII, alin (1):
,,În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, instituțiile de plată și instituțiile emitente de monedă electronică au obligația de a transmite organului fiscal central lista tuturor persoanelor fizice, juridice sau altor entități fără personalitate juridică ce au deschise conturi la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, precum și celelalte informații prevăzute la art. 61 alin (2) lit a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta ordonanță de urgență, privitoare la identitatea personalor și numărul IBAN”.