După un an dificil pentru turism, finalul lui 2020 îi găsește pe hotelieri cu majoritatea unităților de cazare deschise și cu pachete speciale de sărbători, pentru a atrage cât mai mulți români. Conform unui studiu realizat în luna noiembrie, peste 60% din unitățile de cazare sunt deschise de sărbători cu capacitate maximă, iar 49% oferă pachete speciale pentru sărbătorile de iarnă, cu până la 15% mai mici decât anul trecut. De Crăciun, 34% din hotelieri confirmă că unitatea lor de cazare este complet sau parțial ocupată, pe când 12% sunt parțial ocupate, deoarece funcționează cu o capacitate redusă, iar 17% dintre unități nu sunt deschide în perioada Crăciunului.
De Revelion există un grad mai mare de ocupare al unităților de cazare, și anume 38%, iar 10% dintre hotelieri au unitatea de cazare parțial ocupată pentru Revelion, deoarece funcționează cu o capacitate redusă. Peste 12% dintre aceștia confirmă că nu sunt deschiși în perioada Revelionului. Pentru atragerea românilor de sărbători, hotelierii au pregătit pachete speciale, care să le ofere turiștilor experiențe inedite.
Astfel, peste 30% dintre unitățile de cazare respondente oferă activități specifice sărbătorilor de iarnă, precum plimbări cu sania trasă de cai, vin fiert servit la căldura șemineului, program de colinde etc. Peste 35% dintre pachete oferă pensiune completă sau demipensiune cu preparate specifice sărbătorilor de iarnă, inclusiv cine festive de Crăciun. Conform situației actuale, serviciile SPA sunt excluse din pachete, doar 4% dintre hotelieri confirmă că oferă servicii wellness, în funcție de reglementările în vigoare la momentul sejurului.
Majoritatea românilor au optat pentru vacanța de sărbători pentru minim 3 nopți de cazare, astfel peste 65% dintre toate rezervările întregistrate de hotelieri sunt efectuate pentru 3-5 nopți, iar 33% dintre rezervări sunt efectuate pentru 1-2 nopți. Prețul mediu pentru un sejur de sărbători este între 400 și 650 lei pentru 2 persoane, 58% dintre hotelieri confirmând acest lucru. Dintre rezervările efectuate, 33% au o valoare între 651-1.400 lei/2 persoane, iar 9% dintre hotelieri confirmă că pachetele cumpărate au o valoare de peste 1.400 lei.