Teatrul „George Ciprian” lansează o nouă etapă de înscrieri pentru atelierele on-line Drama Zoom. De data aceasta, Drama ZOOM oferă două ateliere on-line, unul de dramatizare și altul de actorie. Elevii pot participa la ambele ateliere sau doar la cel de dramatizare. Atelierul de actorie nu poate fi realizat fără să fi urmat în prealabil atelierul de dramatizare. Atelierul de DRAMATIZARE oferă posibilitatea cursanților de a descoperi tehnici de transformare a unui text epic în text dramatic, procesul fiind numit „dramatizare”. Scopul principal al atelierelor este de a-i încuraja pe elevi să citească. Alegerea textelor epice din programa de Bacalaureat are rolul de a-i ajuta în înțelegerea și lecturarea acestor texte și nu înlocuiește orele de studiu de la clasă alături de profesorii de limba și literatura română.
Vor exista 8 grupe de lucru formate din maxim 10 elevi fiecare. Atelierele vor consta în 2 ore de lucru pentru fiecare grupă – un atelier se va desfășura pe parcursul a 2 zile consecutive (1 oră pe zi), corespunzătoare celor 2 etape. În prima parte a atelierului (partea teoretică), elevii vor afla ce este o dramatizare, ce este un text epic, ce este un text dramatic, cum transformăm un text epic în text dramatic și vor citi împreună textul original. În a doua parte a atelierului (partea practică), elevii vor lucra direct pe dramatizarea scrisă de Bianca Trifan ținând cont de etapele și informațiile prezentate în ziua anterioară și vor modifica textul împreună.
Un plus pentru noua serie de înscrieri sunt ateliere online de ACTORIE, susținute de Ștefan Pavel, actor. În cadrul atelierelor de actorie, elevii vor avea posibilitatea să interpreteze personajele din textul lui Caragiale („La hanul lui Mânjoală”), prelucrat în prealabil la atelierele de dramatizare susținute de Bianca Trifan, pentru a experimenta ei înșiși procesul de transformare a operei dramatice în acțiune scenică, motorul oricărui tip de expresie teatrală. Vor încerca să-și asume vorbele personajelor. Pe scurt, se vor juca. Atelierul nu urmărește un anumit tip de interpretare, nu impune standarde de reușită și nici nu va contoriza greșeli. Obiectivul său principal este stimularea imaginației creatoare a elevilor.
Atelierele au loc pe platforma online Zoom, sunt înregistrate pentru arhiva internă a teatrului iar unul dintre ateliere va fi postat ulterior pe contul de YouTube al Teatrului „George Ciprian” și distribuit în mediile de socializare. La finalul celor 2 săptămâni, este ales un număr de elevi egal cu numărul personajelor. Cei selectați pregătesc împreună o lectură publică a dramatizării. Aceasta se va desfășura tot prin Zoom și va fi transmisă live pe YouTube și Facebook. Beneficiile oferite de ateliere online Drama ZOOM sunt: cunoașterea artei dramaturgiei, urmarea unui proces asemănător celui prin care trec actorii în primele zile de repetiții, șansa reală de a juca într-un spectacol lectură, aprofundarea cunoștințelor despre genurile epic și/sau dramatic, cunoașterea unor oameni noi, elevi din alte județe.
Atelierele Drama ZOOM fac parte din programul „Teatrul – vector în educație” al Teatrului „George Ciprian”, care își propune să familiarizeze elevii de liceu cu textele din programa școlară prin intermediul teatrului. Noua serie de înscrieri are loc în perioada 1 – 19 iunie și se adresează elevilor de pretutindeni cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani. Atelierele online vor începe pe data de 22 iunie și durează 2 săptămâni. Detalii despre înscriere găsiți pe pagina de Facebook a Teatrului George Ciprian sau pe site-ul www.teatrulgeorgeciprian.ro.
Bianca Trifan a absolvit studiile de licență (secția Teatrologie – Management Cultural, Jurnalism Teatral) și studiile de master (Scriere dramatică) la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică ,,I.L. Caragiale”, București. În prezent, este doctorand la aceeași universitate, având tema de cercetare Teatrul devised/colaborativ. Metode și practici educaționale. A participat la workshop-uri: de dramaturgie (coordonate de dramaturgi precum Elise Wilk, Guillem Clua și Francesca Garolla), de jonglerie (coordonat de Veronika Gallyas), de scriere de librete (coordonat de regizorul și libretistul german Robert Lehmeier și compozitoarea australiancă Catherine Milliken).
A susținut ateliere de teatru și de scriere creativă, lucrând cu copii, adolescenți, studenți și profesori (ex: UNATC Junior, Tele-City, Cine suntem noi cu adevărat? Joc și tradiție, ateliere susținute la Colegiul Național ,,Andrei Șaguna”, Brașov, la Colegiul German ,,Goethe”, București, Colegiul Național ,,Vlaicu Vodă”, Curtea de Argeș, etc.). A publicat articole în revistele de specialitate precum Journal of Drama Teaching, Caietele pedagogiei teatrale, Concept și este co-autor al cărții Gramatica prin jocuri teatrele. A participat la conferințe naționale și internaționale având tematici de teatru și pedagogie teatrală (ex: Participation and Cooperation in Arts Education – Budapesta, Forum of Pedagogues 2019 – Wroclaw; Noi orientări în Teatrul Contemporan – București, etc.).
Ștefan Pavel a absolvit UNATC „I.L.Caragiale” București în 2014, licență și master. În prezent, este student al Școlii doctorale din cadrul aceleiași universități. În paralel, este actor colaborator la mai multe teatre din București și din țară: Teatrul Elisabeta, Teatrul „Toma Caragiu”, Teatrul „George Ciprian”, Teatrul „Anton Pann”, Creart Teatrelli. Din 2019, face parte și din grupul teatral independent „Frilensăr”. Aria sa de activitate însumează și câteva seriale sau showuri de televiziune („Neam Legat”, „Cronica Cârcotașilor”, „În puii mei”, „Băieți de oraș”, „Ai noștri”, „Mangalița”).