Reprezentanții Departamentulului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) anunță că a fost pus în funcțiune o nouă linie telefonică de tip TelVerde care oferă cetățenilor suport psihologic şi sprijin social. Acest num[r nou de telefon este complementar celui dedicat exclusiv informării cetăţenilor despre COVID-19, precum şi platformelor #FiiPregatit şi #CeTrebuieSaFac, respectiv numărul TelVerde 0800800358, înfiinţat la Institutul Naţional de Sănătate Publică.
Numărul de telefon 0800070030 se poate apela gratuit, din orice rețea, de luni până sâmbătă, în intervalul orar 08:00-24:00. În continuare, cetățenii sunt rugați să apeleze numărul unic de urgență 112 doar pentru situații de urgență, iar pentru solicitarea de informații legate de noul Coronavirus sau pentru suport psihologic și sprijin social să apeleze cele două linii de TelVerde, în funcție de specificul informațiilor solicitate.
Pentru o bună gestionare a situațiilor de stres, tensiune, anxietate, singurătate, frică etc., care pot interveni pe perioada pandemiei de COVID-19, operatorii TelVerde vor face legătura între apelanți și comunitățile suport care fac parte din proiect, astfel încât populația să primească răspunsul și/sau sprijinul aferent situației în care se regăsește.