Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) suspendă, până la 31 martie, primirea cererilor de acordare a dreptului de şedere pe termen lung, iar pentru celelalte activităţi, accesul în incinta sediilor structurilor este permis doar titularilor sau, după caz, persoanelor mandatate în baza actului de identitate sau a documentului de trecere a frontierei în original. Cererile adresate pe portaligi.mai.gov.ro vor fi preluate cu preponderenţă, iar cele neprogramate vor fi primite doar pentru situaţii temeinic justificate, de maximă urgenţă, precizează IGI într-un comunicat.
Totodată, vor fi reprogramate interviurile care au ca scop identificarea elementelor căsătoriei de convenienţă, iar persoanele care urmau să susţină interviul vor fi înştiinţate în scris. De asemenea, obligaţiile străinilor referitoare la informarea autorităţilor cu privire la schimbările intervenite în situaţia acestora sau referitoare la furtul, pierderea, deteriorarea sau distrugerea permisului de şedere vor fi notificate în termenul prevăzut de lege, exclusiv, pe adresa de e-mail a structurii competente teritorial. În vederea preschimbării permisului de şedere, cererile vor fi depuse ulterior.
Toate aceste măsuri sunt aplicate până la data de 31 martie, cu posibilitatea prelungirii în funcţie de evoluţia situaţiei la nivel naţional, menţionează IGI. Inspectoratul General pentru Imigrări recomandă cetăţenilor străini şi europeni aflaţi pe teritoriul României să contacteze IGI pentru orice aspect care intră în competenţa instituţiei, să se informeze doar din surse oficiale şi să respecte măsurile dispuse de autorităţi în eforturile de prevenire şi combatere a răspândirii noului virus.
În continuarea măsurilor de prevenire şi limitare a răspândirii infecţiei cu coronavirus (COVID-19), Inspectoratul General pentru Imigrări adoptă noi măsuri referitoare la interacţiunea cetăţenilor cu instituţia, pentru a evita aglomerarea de persoane în zona activităţilor de relaţii cu publicul.