Potrivit unui proiect de ordin de ministru, postat în dezbatere pe pagina Ministerului Afacerilor Interne, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) a identificat mai multe neclarități în cadrul de reglementare al autorizațiilor de securitate la incendii. Prin urmare, au fost propuse mai multe prevederi noi, printre care depunerea electronică a întregii documentații de obținere a acestui aviz.
Una dintre ele ar fi legată de obținerea avizului în cazul unei clădiri la care se execută lucrări de modificare sau de schimbare a destinației. Proiectul mai prevede introducerea posibilității obținerii avizului/autorizației de securitate la incendiu pe compartimente sau spații care pot fi asimilate unui compartiment de incendiu. O altă modificare este cea legată de depunerea documentației pentru obținerea avizului, nu doar a cererii, ci a întregii documentații, în format electronic.
Totodată, în proiect mai este reglementată și perioada de obținere a avizului și autorizațiilor, de la 15 zile și, respectiv, 30 de zile cât era stipulate în legislație, la 15 zile lucrătoare, respectiv 30 de zile lucrătoare, ceea ce înseamnă o perioadă mai îndelungată.