Se fac noi pași – e adevărat, timizi – în ceea ce privește proiectul Ministerului Transporturilor privind construirea unui drum de mare viteză care să lege Muntenia și Moldova. Reprezentanții firmei Consitrans, societatea care realizează studiul de fezabilitate al tronsoanelor de drum expres Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani, au prezentat, astăzi, la sediul Consiliului Județean, soluțiile identificate pentru construirea celor două tronsoane. În județul Buzău, tronsonul Ploiești – Buzău va străbate extravilanul comunelor Săhăteni – Pietroasele – Stâlpu – Costești și va trece la est de municipiul Buzău, spre Vadu Pașii.
Tronsonul Buzău – Focșani, în județul Buzău, va traversa extravilanul comunelor Vadu Pașii, Cochirleanca, Ziduri, Valea Râmnicului și va trece prin estul orasului Rm. Sărat.
Durata serviciilor de proiectare este de 24 luni de la data de începere a contractului, respectiv noiembrie 2018. Sursa de finanţare a contractelor ar putea fi, atat Uniunea Europeană, cat şi bugetul de stat. Din păcate, chiar şi în cazul în care nu ar exista piedici birocratice, un drum expres care să lege oraşele Ploieşti, Buzău şi Focşani nu va fi gata mai repede de 2025.
Dacă studiile de fezabilitate nu sunt foarte scumpe, realizarea drumului expres va fi destul de piperată. Un kilometru de șosea expres nu este mult mai ieftin decât unul de autostradă, ajungând la 80% – 90% din prețul acestuia.