Guvernul pregătește o descentralizare pe scară largă a atribuțiilor de autorizare și certificare în domeniul turismului, foarte multe dintre atribuțiile care revin acum Ministerului Turismului urmând a fi preluate de Consiliile Județene.
Măsurile au fost déjà avizate de Executiv și vor fi reglementate la nivel legislativ în perioada următoare. Astfel, Consiliul Județean Buzău va prelua de la Ministerul Turismului mai multe atribuții: atestarea ghizilor de turism, clasificarea unităților de cazare, omologarea traseelor turistice, dar și avizarea documentațiilor tehnice privind construcțiile din turism. Ministerul va avea în continuare în atribuții licențierea agențiilor de turism, acreditarea centrelor de informare turistică și atestarea stațiunilor turistice.
Ministerul Turismului va asigura, pentru minimum 1 an, training și consultanță pentru persoanele din cadrul Consiliului Județean Buzău, care sunt responsabile de turism și care vor asigura emiterea actelor din domeniu. Activitatea de turism din cadrul Consiliului Județean va fi verificată, însă, periodic de către reprezentanți ai Ministerului Turismului. O dată cu degrevarea de o parte dintre atribuții, atât Ministerul Turismului cât și autoritățile buzoiene vor putea să-si eficientizeze activitatea, astfel că, această măsura va elimina cheltuielile autorității centrale pentru deplasarea și cazarea în timpul delegațiilor.
În plus, descentralizarea atribuțiilor de licenţiere şi autorizare a unităţilor de cazare va crea efecte pentru încurajarea investitorilor în domeniul turismului cărora le va fi mult ușurată activitatea.