După mai bine de o lună sistemul cardului de sănătate a fost repus în funcțiune. Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat că mare parte a problemelor Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate a fost remediată de echipa mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare.
Conform reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de 3 zile lucrătoare de la prestarea serviciului. Serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, renunțându-se astfel la dispozițiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online.
Platforma informatică a asigurărilor de sănătate a fost indisponibilă, de la inceputul lunii iulie, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale s-au acordă în regim off-line.