Un proiect de lege pentru modificarea Codului rutier, depus zilele trecute la Camera Deputaților, reglementează circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice, în condițiile în care acestea pot fi văzute tot mai des pe străzile orașelor din România. Potrivit documentului, trotineta electrică este definită ca un „vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”.
Prin propunerea legislativă, trotinetele se vor supune acelorași reguli de circulație pe care le respectă și bicicliștii, iar persoanele cu varste intre 14 si 18 ani vor trebui să poarte cască de protecție.
In forma actuală a Codului rutier, trotinetele electrice care ating viteze mai mari de 25 de kilometri pe oră intră la categoria mopede, prin urmare cei care le conduc ar avea nevoie de permis de conducere AM. În plus, mopedele trebuie înmatriculate și nu au voie să circule pe trotuar. Legislatia in vigoare face ca cei care folosesc trotinete electrice să o facă pe riscul lor, nefiind clar unde trebuie să circule cu ele și nici ce obligații au în cazul în care sunt opriți de către poliție în trafic.
Firmele care închiriază trotinete electrice au limitat viteza acestora la 24 km/h, pentru a nu se încadra în categoria mopedelor.
Tocmai din acest motiv, proiectul de lege defineste clar acest tip de vehicul.
Mai mult, autoritatile trebuie sa impulsioneze utilizarea trotinetelor electrice, ele fiind o solutie rapida de decongestionare a traficului atunci cand timpul o permite.