Noi dispute în Consiliul Local Muncipal Rm Sărat. Consilierii PNL s-au opus ieri contractării de către Primărie a unui credit de un milion de euro pentru suținerea părții de cofinătare și a cheltuielilor neeligibile din cadrul unui proiect ce vizează diminuarea noxelor din oraș cauzate de transportul public. În urma implementării proiectului, ar urma să fie asfaltate 15 străzi din cartierele mărginase ale orașului și ar putea fi achiziționate 8 autobuze noi.
Proiectul privind realizarea unor investiții cu caracter integrat în infrastructura de transport public are ca țintă reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și prespune lucrări de modernizare în mai multe cartiere de la periferia orașului Rm Sărat. Mai précis, în urma implementării proiectului, ar urma să fie asfaltate 15 străzi din cartierele mărginase ale orașului și ar putea fi achiziționate 8 autobuze noi.
Supus dezbaterii ieri, într-o ședință de îndată a Consiliului Local Muncipal Rm Sărat, proiectul a stârnit numeroase discuții. Consilierii PNL au precizat că sunt de acord cu investițiile în infrastructură, dar nu pot accepta creșterea gradului de îndatorare a municipiului prin contractarea unui credit de un milion de euro pentru susținerea părții de cofinătare și a cheltuielilor neeligibile din cadrul proiectului.
Primarul municipiului Rm Sărat considera însă că este vorba de un grad de îndatorare permisiv.Sorin Cârjan spune că în prezent multe orașe din țară se împrumută pentru a reuși să susțină partea de cofinătare în demararea unor proiecte.
Cartierele care ar urma să beneficieze de investiții în infrastructură după demararea proiectului de mobilitate urbană sunt Bariera Focșani, Extindere Slam Râmnic, Anghel Saligny și Alecu Bagdat.