Se fac noi pași cãtre realizarea unui drum de mare vitezã care sã lege Muntenia de Moldova, prin desemnarea proiectantului celor douã tronsoane dintre Ploieşti – Buzãu și Buzãu – Focșani. Pânã va fi gata autostrada promisã, singura legãturã între Capitalã și județele din nordul Moldovei este drumul european 85, sau Drumul Naţional 2, care a cãpãtat un renume trist din cauza numãrului mare de accident rutiere.
Potrivit specialiștilor, Drumul European 85 a fost proiectat prost, pentru cã acostamentul lãrgit este confundat cu banda de circulație. De fapt, în realitate, este o singurã bandã. Depãșirile se fac de cele mai multe ori pe contrasens deoarece nu este loc suficient și așa apar riscuri.
Sunt și porțiuni cu douã benzi, în linie dreaptã, dar care îmbie la vitezã și depãșiri. Din cauza vitezei excesive, a pietonilor neatenți din localitãțile traversate de acest drum important, riscul producerii unor accidente mortale este foarte mare. Lipsa parapeților dintre sensuri îl face și mai periculos.
Polițiștii și șoferii deopotrivã spun cã este imperativã grãbirea construirii unei autostrãzi sau a unui drum expres care sã ofere atât siguranțã, cât și reducerea timpilor petrecuți pe ruta dintre București și județele Moldovei.
Pânã când va fi gata autostrada spre Moldova, șoferii solicitã administratorului acestui drum periculos mãcar sã monteze separatoare de sens care sã-i tempereze pe șoferii care se angajeazã în depãºiri sau chiar întorc pe linie continuã.